Ezt a képet nem csak azért szerkesztjük ide, mert a Várhegy tetejéről látható gyönyörű panoráma miatt érdemes, hanem azért, mert látható rajta a Mű-Ronyva, azaz a valamikori élő Ronyvát eltérítő mesterséges meder, és a rajta "átívelő" két utolsó híd is, amelyek közül az elsőt akár Volán-hídnak is nevezhetnénk, hiszen alapvetően a mesterséges Ronyva-meder által elszakított városrészünkbe szakadt Volán-telep összeköttetését szolgálja a külvilággal. Méltó tükre a szocialista "építő" munkának. Csináltak valamit, ami hasznos volt egyoldalról (árvíz-mentesítés), káros másik oldalról (településszerkezet-rombolás), majd egy félmegoldással félig orvosolták a problémát. Tehát az elszakított városrészt nem a város felé (!) egy egysávos híddal "összekötötték" a várossal.
Ettől már csak a Bodrog torkolat előtti utolsó Ronyva-híd értelmetlensége nyilvánvalóbb. Különösen az építése idején volt értelmetlen, hiszen a határsávban tilos volt közlekedni azon a gyalogos-hídon, ami a következő képeken látható. Kizárólag a határőrség közlekedését szolgálta. A korlátját félig elhordták már, de massszív vasbeton szerkezete szilárd. Ma már akár hasznos is lehetne, hiszen kiváló kerékpárút épülhetne rajta keresztül a borsi Rákóczi kastélyhoz, amely innen már csak egy ugrás. Talán így értelmet kaphatna utólag ez a híd...
2009. szeptember 21., hétfő
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése